Ēst, lai dzīvotu, ēst veselīgi, diēta, veselīgs dzīvesveids utt., tas viss nodarbina mūsu prātu ikdienas, lai saglabātu dzīvildzi, veselību un darba spējas. Beigu beigās mēs nonākam pie tā, ka saņemam ļoti daudz informācijas, kas nereti neatbilst patiesībai.

Apbrīnojami, ka šajā grāmatā autors ir izskatījis ļoti daudz pētījumus, un uz tiem balstoties, tapusi šī grāmata. Jāteic, ka, lasot grāmatu, pie dažiem apgalvotajiem faktiem ir jāpievērš uzmanība pētījuma gadam, kad šāds pētījums ir veikts, jo uzturs un viss, kas saistīts ar veselību, medicīnu attīstās un attīstīsies arī nākotnē, un būs jauni pētījumi, jauni atklājumi. Šis lielais literatūras avotu un pētījumu saraksts ievērojami parāda, ka dati nav safabricēti vienas nakts laikā, iekļaujot arī autora praktisko pieredzi konsultējot un strādājot ar pacientiem, kuri ir snieguši savas atsauksmes par veselības stāvokļa uzlabošanos un dažādu slimību mazināšanos vai izzušanu.

Grāmata lieti noderēs tiem, kam tiešām ir interese par uzturu, par to, ko ikdienā ēst un vēlme savu veselību saglabāt vai uzlabot. Iespējams, kādam tā būs kā stimuls vismaz censties ievērot galvenos uztura pamatprincipus, kādam varbūt tā tiešām būs jauns atklājums, bet ar iespēju mainīt savus uztura paradumus.

Nav nekas jauns, ka jāēd ir svaigi dārzeņi, augļi un pēc iespējas mazāk apstrādāti produkti, jo tādi ilgāk saglabā uzturvielas, vitamīnus, minerālvielas, kā arī satur šķiedrvielas, kas uz organismu iedarbojas labvēlīgi un palīdz tam funkcionēt pozitīvi, pretēji - apstrādātie produkti ar pievienotajām piesātinātām taukvielām, augsto cukura daudzumu un citām nevēlamajām e-vielām, organismam rada vidi dažādu slimību attīstībai.

Lasītājiem, nedaudz var jaukt galvu tas, ka autors uzturvērtību produktos vērtē nevis uz 100g produkta, bet uz 100 kalorijām, bet tas dod iespēju aizdomāties un izvērtēt, cik vizuāli daudz pārtiku mēs uzņemam, ja ēdam dārzeņus, kas satur maz kaloriju, vai gaļu, kas satur daudz kaloriju un kas tad no tā visa būs vērtīgāk ķermenim, reizē jūtot arī sāta sajūtu, jo gaļu mēs viennozīmīgi apēdīsim daudz vairāk, tādējādi daudz vairāk kaloriju, kas summēsies liekajā uzņemtajā enerģijā, kuru visbiežāk neizmantojam un tā pāriet liekajā svarā.

 

OCB elektroniskajā katalogā

Tagi: Veselīgs uzturs